مقررات سفر به کشور اتریش در شرایط کرونا
ژانویه 10, 2022
مقررات و قوانین سفر به کشور ایتالیا در شرایط کرونا
ژانویه 10, 2022

مقررات و قوانین سفر به کشور آلمان در شرایط کرونا

 

راهنمای مسافرین آلمان برای سفر هوایی به کشور آلمان در شرایط کرونا

مقررات جدید سفر به کشور آلمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19) به شرح ذیل اعلام میگردد. مسافران دارای مدارک ذیل میتوانند با رعایت این مقررات از کشور ایران به کشور آلمان سفر نمایند:


شرایط و قوانین مسافرت هوایی به کشور آلمان در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی:


1. پاسپورت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس
2. اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس مشروط به اینکه مسافران بلیت تایید شده بصورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادرکننده کارت اقامت به همراه داشته باشند.
3. ویزای تایپ D آلمان دارای اعتبار
4. ویزای تایپ D آلمان مشروط به اینکه مسافران بلیت تایید شده بصورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادرکننده ویزا به همراه داشته باشند.
5. ویزای تایپ C آلمان مشروط به اینکه مسافر دارای کارت واکسیناسیون جانسون/ فایزر/ مدرنا/ آسترازنکا باشد و از آخرین نوبت واکسن 14 روز گذشته باشد.
6. ویزای تایپ C حوزه شنگن، مشروط به اینکه مسافر قبلاً یک بار به کشور صادرکننده ویزا مسافرت کرده باشد، دارای کارت واکسیناسیون جانسون/ فایزر/ مدرنا/ آسترازنکا بوده و از آخرین نوبت واکسن 14 روز گذشته باشد و بلیت تایید شده به صورت ترانزیت در ادامه مسیر به کشور صادرکننده ویزا به همراه داشته باشد.


نکته: مسافران آلمان میتوانند برای ارسال بار و لوازم منزل خود به کشور آلمان با هزینه بسیار کمتر از اضافه بار مسافری، آنرا از طریق شرکت آریان آسمان بصورت فریت بار ارسال نمایند. برای اطلاعات بیشتر صفحه فریت بار به آلمان را مشاهده نمایید.

کلیه مسافران بالای 12 سال در پرواز های ورودی به آلمان میبایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزماش PCR در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir قابل دریافت میباشد.

همچنین مسافران قبل از پرواز میبایست خود را در لینک https://einreiseanmeldung.de به صورت Online ثبت نام نموده و کپی از تاییدیه نهایی و QR کد تشکیل شده را به همراه داشته باشند. پس از ورود به آلمان، مسافران میبایست به مدت 10 تا 14 روز در محل سکونت، خود را قرنطینه خانگی نمایند.
مسافران دارای کارت واکسیناسیون که از نوبت واکسن جانسون 21 روز یا از دومین نوبت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا 14 روز گذشته باشد از تست PCR و قرنطینه در بدو ورود به کشور آلمان معاف خواهند بود. کارت واکسیناسیون میبایست به زبان انگلیسی باشد. استفاده از ماسک FFP2 یا N95/KN95 در طول پرواز و در فرودگاه ها الزامی میباشد.

 

لطفا سوال خود را در این قسمت بپرسید:

Share This