مقررات و قوانین سفر به کشور امارات در شرایط کرونا
ژانویه 11, 2022
مقررات و قوانین سفر به کشور انگلستان در شرایط کرونا
ژانویه 12, 2022

مقررات و قوانین سفر به کشور فرانسه در شرایط کرونا

 

راهنمای مسافرین فرانسه برای سفر هوایی به کشور فرانسه در شرایط کرونا

مقررات جدید سفر به کشور فرانسه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید-19) به شرح ذیل اعلام میگردد. مسافران دارای مدارک ذیل میتوانند با رعایت این مقررات از کشور ایران به کشور فرانسه سفر نمایند:


شرایط و قوانین مسافرت هوایی به کشور فرانسه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی:


1. پاسپورت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس/ انگلستان
2. اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس/ انگلستان
3. برگه Lalssez-Passer
4. ویزای تایپ D فرانسه و حوزه شنگن دارای اعتبار
5. ویزای تایپ C فرانسه، پاسپورت کانادا و آمریکا، مشروط به اینکه مسافر دارای کارت واکسیناسیون که از نوبت واکسن جانسون 28 روز یا از دومین نوبت واکسن فایزر/ مدرنا/ آسترازنکا 7 روز گذشته باشد. ویزا تایپ C فرانسه با عبارت درج شده "FAM DE FRANCAIS" بدون داشتن کارت واکسیناسیون جهت ورود به فرانسه بلامانع میباشد.
6. ویزای تایپ C حوزه شنگن، مشروط به اینکه مسافر قبلا یکبار به کشور صادرکننده ویزا سفر کرده باشد و دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی باشد، که از نوبت واکسن جانسون 28 روز یا از دومین نوبت واکسن فایزر/ مدرنا/ آسترازنکا 7 روز گذشته باشد.


نکته: مسافران فرانسه میتوانند برای ارسال بار و لوازم منزل خود به کشور فرانسه با هزینه بسیار کمتر از اضافه بار مسافری، آنرا از طریق شرکت آریان آسمان بصورت فریت بار ارسال نمایند. برای اطلاعات بیشتر صفحه فریت بار به فرانسه را مشاهده نمایید.

کلیه مسافران بالای 12 سال (واکسینه شده و یا واکسینه نشده) در پرواز های ورودی به فرانسه میبایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزماش PCR در محدوده 48 ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir قابل دریافت میباشد. مسافران قبل از پرواز میبایست فرم تعهد در این لینک را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند.

 

لطفا سوال خود را در این قسمت بپرسید:

Share This