بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران درخصوص اخذ عوارض صادراتی از شیر خشک صنعتی
بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران درخصوص اخذ عوارض صادراتی از شیر خشک صنعتی
اکتبر 15, 2021
مقررات سفر به کشور اتریش در شرایط کرونا
ژانویه 10, 2022

راهنمای ثبت درخواست مجوز های ترخیص در سامانه جامع تجارت ایران

راهنمای ثبت درخواست مجوز های ترخیص در سامانه جامع تجارت ایران

راهنمای ثبت درخواست مجوز های ترخیص در سامانه جامع تجارت ایران

مقدمه

در فرآیند ترخیص کالا میبایست تمامی مجوزهای لازم از دستگاه های مجوزدهنده دریافت شود. برای این منظور شما میبایست درخواست مجوز ترخیص خود را در سامانه جامع ثبت نمایید. در این راهنما به معرفی گام به گام مراحل ثبت درخواست مجوز ترخیص خواهیم پرداخت

ثبت درخواست مجوز ترخیص

پس از انتخاب گزینه «عملیات گمرکی» و «واردات» از منوی کنار، گزینه «مدیریت مجوزهای ترخیص» را مطابق شکل انتخاب کنید.



سپس دکمه «افزودن درخواست مجوز جدید» را بزنید.



در گام بعدی مطابق شکل میبایست شماره سریال اظهارنامه خود را وارد نمایید و سپس دکمه «استعالم اظهارنامه» را بزنید.) فرمت صحیح شماره سریال اظهارنامه به عنوان نمونه: 123456-99000 )



پس از آن که استعالم اظهارنامه از گمرک با موفقیت انجام شد، درخواست مجوز ترخیص برای اظهارنامه وارد شده با وضعیت «ثبت اولیه» مطابق شکل ایجاد میشود.



در صورتیکه اظهارنامه با شماره سریال وارد شده متعلق به شما نباشد خطایی با پیغام «اظهارنامه با شماره سریال وارد شده متعلق به شما نیست» مطابق شکل نمایش داده میشود.



همچنین درصورتی که پیش تر برای شماره سریال اظهارنامه وارد شده، درخواست صدور مجوزی ثبت شده باشد خطایی با پیغام «درخواست مجوزی برای این اظهارنامه وجود دارد» مطابق شکل نمایش داده میشود.



پس از ایجاد درخواست با وضعیت «ثبت اولیه» دکمه استعلام ضوابط را مطابق شکل بزنید.



نتیجه ی استعلام ضوابط


با انجام شدن استعلام ضوابط مربوط به کالاهای اظهارنامه و با توجه به نتیجه آن، وضعیت درخواست مجوز به یکی از حالتهای «رد شده در استعلام ضوابط» ، «بدون نیاز به صدور مجوز» و «نیازمند دریافت مجوز از سازمان های مجوز دهنده» تغییر میکند.
در هر مرحله با انتخاب دکمه «جزئیات» در ستون عملیات میتوانید اطلاعات اصلی درخواست، اطلاعات اصلی اظهارنامه، اطلاعات اصلی فاکتور، اطلاعات مالی بانکی، اطلاعات حمل و اطلاعات کالایی اظهارنامه به همراه گزینه های ممکن برای ادامه فرایند صدور مجوز ترخیص را مشاهده نمایید.



در صورتی که هر یک از ردیف های کالای درخواست، بر اساس لیست فیلد های تکمیلی نیازمند ثبت اطلاعات باشد این امکان از طریق بخش «اطلاعات تکمیلی» موجود در جدول اطلاعات کالایی در صفحه جزئیات مطابق شکل برای شما فراهم شده.



توجه: لازم به ذکر است ثبت اطلاعات تکمیلی در حال حاضر الزامی نمیباشد و میتوان بعد از ثبت درخواست گزینه استعلام ضوابط را انتخاب نمود.

1. وضعیت رد شده در استعلام ضوابط

در این وضعیت در ستون عملیات گزینه های «جزئیات»، «اعلام نتیجه به گمرک» و «ویرایش» را مشاهده خواهید کرد.



با انتخاب گزینه «اعالم نتیجه به گمرک» نتیجه فرایند استعلام ضوابط که «رد شده در استعالم ضوابط» است به گمرک ارسال خواهد شد.


2 .وضعیت بدون نیاز به صدور مجوز

در این وضعیت در ستون عملیات گزینه های «جزئیات»، «اعالم نتیجه به گمرک» و «ویرایش» را مشاهده خواهید کرد.



با انتخاب گزینه «اعالم نتیجه به گمرک» نتیجه فرایند استعلام ضوابط که «بدون نیاز به صدور مجوز» است به گمرک ارسال خواهد شد.


3 .نیازمند دریافت مجوز از سازمانهای مجوز دهنده

در این وضعیت در ستون عملیات گزینه های «جزئیات»، «ارسال درخواست مجوز» و «ویرایش» را مشاهده خواهید کرد.



با انتخاب گزینه «ارسال درخواست مجوز»، درخواست شما به سازمان مجوز دهنده ارسال میشود و وضعیت درخواست شما به «ارسال درخواست به سازمان های مجوز دهنده» تغییر پیدا میکند.



در این وضعیت تنها گزینه «جزئیات» در ستون عملیات قابل مشاهده است که با کلیا بر روی آن وارد صفحه جزئیات خواهید شد و در جدول کالاها از بخش «مجوزها» با کلید بر روی (+) میتوانید وضعیت درخواست، وضعیت ارسال، نتیجه درخوا ست، تاریخ صدور، تاریخ اعتبار، توضیحات و فایل راهنمای سازمان مجوزدهنده را مشاهده کنید.




حالت های وضعیت درخواست:

فعال: هنگامی که درخواست شما تعلیق یا منقضی نباشد حالت فعال دارد و به منظور این است که درخواست مجوز شما در گردش می باشد.
تعلیق: هنگامی که به دلیل تغییر در ضوابط ترخیص کالا و یا ابطال اظهارنامه گمرکی درخواست شما از گردش خارج شود و دیگر هیچ عملیاتی بر روی آن صورت نگیرد، وضعیت آن تعلیق میشود.
منقضی: هنگامی که تاریخ اعتبار مجوز شما به اتمام رسیده باشد در حالت منقضی قرار میگیرد.


حالت های وضعیت ارسال:

ارسال نشده: هنگامی که درخواست شما برای سازمان مجوزدهنده ارسال نشده باشد. این وضعیت در زمانی رخ میدهد که دکمه ارسال درخواست مجوز را کلیک نکرده باشید.
ارسال شده: هنگامی که دکمه ارسال درخوا ست مجوز را کلیک کنید درخوا ست مجوز به سازمانهای مجوز دهنده ارسال خواهد شد و وضعیت درخواست به ارسال شده تغییر میکند.
دریافت نتیجه: هنگامی که نتیجه مجوز تو سط سازمان مجوز دهنده مشخص شود وضعیت ارسال به دریافت نتیجه تغییر میکند.


حالت های نتیجه درخواست:

تایید: هنگامی که سازمان مجوز دهنده مجوز لازم جهت ترخیص کالا را صادر نماید.
رد: هنگامی که سازمان مجوز دهنده از ترخیص کالا جلوگیری نماید.
خارج از حدود اختیار: هنگامی که صدور مجوز برای ترخیص کالا در حیطه اختیارات سازمان مورد نظر نباشد.


وضعیت درخواست پس از اعلام نظر سازمان مجوزدهنده:

1. رد درخواست توسط سازمان مجوز دهنده:
هنگامی که نتیجه درخواست، حداقل به ازای یا کالا و یا سازمان رد باشد وضعیت درخواست به «رد درخواست توسط سازمان مجوز دهنده» تغییر پیدا میکند.
2. تایید شده:
هنگامی که وضعیت ارسال تمامی درخواست های مجوز به ازای تمامی کالا ها «دریافت نتیجه» باشد و نتیجه درخواست، حداقل به ازای یا کالا و یا سازمان «تایید» باشد و هیچ ردی با وضعیت «رد» نداشته باشد، وضعیت درخواست مجوز شما به «تایید شده» تغییر پیدا میکند.
هنگامی که وضعیت درخواست «تایید شده» باشد در بخش عملیات دکمه های «جزئیات» و «اعالم نتیجه به گمرک» نمایش داده میشود و شما میتوانید با کلیک بر روی «اعالم نتیجه به گمرک» نتیجه درخواست مجوز ترخیص خود را به گمرک ارسال کنید.




3. ابطال اظهار نامه: هرگاه اظهارنامه شما ابطال شود، وضعیت درخواست به «ابطال اظهارنامه» تغییر میکند و وضعیت درخواست تمامی مجوزها به حالت تعلیق درمیاید.


اعلام نتیجه به گمرک و ثبت اعلامیه تامین ارز:

در تمامی وضعیت هایی که دکمه «اعالم نتیجه به گمرک» فعال است شما میتوانید با انتخاب آن و پس از وارد نمودن شماره شناسه اعلامیه تامین ارز (کد ساتا) 14 رقمی مرتبط با اظهارنامه و زدن دکمه ثبت آخرین وضعیت درخواست صدور مجوز خود به اطلاع گمرک برسانید.



توجه شود در حالتی که منشا ارز در یکی از وضعیت های «منتظر اظهار شناسه رهگیری»، «در حال بررسی شناسه رهگیری» و یا «منتظر اصلاح شناسه رهگیری» باشد خطایی با پیغام «با توجه به وضعیت منشا ارز امکان ارسال نتیجه به گمرک نیست.» نمایش داده میشود.
پس از ثبت شماره شناسه اعلامیه تامین ارز، وضعیت درخواست صدور مجوز شما به «ارسال شده به گمرک» تغییر میکند.



هنگامی که وضعیت درخواست شما «ارسال شده به گمرک باشد» تنها با انتخاب دکمه «جزئیات» میتوانید جزئیات درخواست مجوز ترخیص و اظهارنامه خود را مشاهده نمایید.



همچنین میتوانید دیگر راهنما و بخشنامه های گمرکی را در صفحه بخشنامه های گمرکی ایران مشاهده نمایید.

خدمات شرکت آریان آسمان در امر واردات و صادرات کالا

شرکت آریان آسمان ماردین با انواع خدمات متنوع در زمینه ی ترخیص و واردات کالا در زمینه های مختلف از کشورهای آسیایی و اروپایی و آمریکایی ، گستره ی وسیعی از فعالیتهای حمل بار وارداتی را در اختیار واردکنندگان محترم میگذارد. همچنین این شرکت با توجه به تجربه چندین ساله مدیران و پرسنل اجرایی، تا کنون همکاری و تعامل مناسبی با صادرکنندگان در صنایع مختلف برقرار نموده و آمادگی ارائه نرخ های ویژه و هر گونه خدمات در زمینه صادرات کالا از ایران ، فریت بار و تسهیل امور و تشریفات گمرکی را دارد.
این شرکت با قراردادهای بلند مدت و کوتاه مدت آماده ی هرگونه خدمات حمل و بازرگانی بصورت هوایی و زمینی و دریایی از تمام نقاط جهان به ایران میباشد. علاوه بر حمل هوایی کالاهای وارداتی از کشورهای مورد نظر شما به ایران ، عملیات تحویل کالا در مبداء ؛ انتقال به گمرک فرودگاه مبداء ؛ انجام تشریفات صادرات در مبداء ؛ پکینگ و بسته بندی ؛ پیک آپ تا محل بارگیری ؛ تشریفات گمرکی ؛ تحویل اسناد ؛ ترخیص کالا و همچنین رزرو و صدور بارنامه نیز جزء سرویسهای این شرکت میباشد. همچنین پس از ورود کالا به گمرکات کشور از جمله فرودگاه بین المللی امام خمینی ، مراحل ترخیص و انتقال تا آدرس گیرندگان نیز به وسیله تیم ترخیص این شرکت، انجام شدنی بوده و مشتریان را قادر به دریافت سرویس Door to Door میکند.

برای اطلاعات در زمینه شرایط واردات کالا از چین ، شرایط واردات کالا از کره جنوبی ، شرایط واردات کالا از هند ، واردات از اروپا با متخصصین ما مشورت نمایید.

لطفا سوال خود را در این قسمت بپرسید:

Share This